JenB-USA.reismee.nl

Dag 19 Highway 1 en Morro Bay

We zijn op dinsdag flink afgezakt naar het zuiden en pas om 18 uur aan de westkust in het behoorlijke plaatsje Morro Bay aanbeland. Het zou al een behoorlijke reisdag van 243 mile worden, maar onze uitbreidingen deden de dag verlengen. Kort voor 8 uur vanuit San Francisco vertrokken. Heerlijk in de ochtendspits en dan dwars door de stad. Nergens stond het echt stil en Garmin gaf op tijd aan, waar ik moest afslaan of opschuiven. Na ongeveer 2 uur rijden zagen we de grote outletstore in Gilroy liggen. Dat was ons in Las Vegas al prima bevallen. Volgende afslag eraf en binnendoor de Outlet (eigenlijk 4 gedeeltes) bekeken. Beiden toegeslagen in de Levis-shop. José een jurkje voor weinig geld en ik 2 (nieuwe Gerrit, niet van het Leger des Heils) spijkerbroeken samen voor nog geen € 70. En twee Levis shirts voor € 25. Dan valt het in NL knap tegen. Daarna naar een tassenzaak, want José wilde ook een nieuwe Kippling. Ze hadden een mooie, maar gaven veel minder korting dan in Las Vegas. Niet dus.

De tour gevolgd met José aan het stuur. Bij Montery hebben we Highway 1 verlaten voor een prachtige tour over de 17 miles drive. Een park waar veel rijke mensen wonen, golf spelen en tennissen en waar je voor $ 9,75 (dat wel) over hun prachtige domein mag rijden en daarbij prachtige plaatsen aan een wilde westkust mag bezoeken. Na de kledingaankopen hadden we in die zelfde zaak de Walmart aangedaan en daar harde broodjes, een heerlijke salade, fruit en yogurt gekocht. Die zouden WIJ aan de kust gaan opeten. Wat een brutale meeuwen (verschillende merken en soorten) waren daar. Ik had net een half broodje naast me op de bank neergelegd, toen een meeuw me van achteren besloop en het broodje pikte. M'n tweede broodje had ik voor 2/3 op toen een nog brutalere meeuw, voor mij ongezien, kwam aanvliegen en het broodje uit m'n handen pakte voordat ik het in m'n mond deed. Het had natuurlijk veel erger kunnen aflopen, maar we hielden het daar voor gezien, gingen in de auto zitten om verder te eten en om te kijken dat het bij andere picknickers het zelfde verging. We hebben de tour met veel plezier afgemaakt en wat foto's gemaakt.

Hierna zijn we onze routre via de 1 gaan vervolgen. Een prachtige weg, af en toe tot grote hoogte, hij blijft kronkelen en op enig moment heb je het weg gehad, want hard kun je er ook niet rijden . Toch nog mooie plaatjes gemaakt en een grote zeehonden e.d.-kolonie zien liggen.

In Morro Bay (de plaats met de rock voor de kust) aangekomen, bleek het een behoorlijke plaats te zijn met buiten onze Days Inn nog veel motelcomplexen. Daardoor aan de kust ook erg veel eettentjes. Het was al laat (voor ons doen) en we wilden simpel eten. De Fish and Chips was erg omvangrijk en smaakte goed. Daarna met toch een schuldig gevoel (te vet) naar het motel. Een fijne kamer, goed bed, groot tv-scherm en een prima internet-verbinding.

Reacties

Reacties

Gerrit en Clazien

Ik - JE kamermaat - kijk met meer dan warme belangstelling uit naar datgene wat je in die outlet gekocht hebben. Natuurlijk snap ik dat je niks wil verklappen maar tussen de regels door lees ik toch dat er ook iets mee voor mij wordt meegenomen uit de States (2 spijkerbroeken en 2 shirts.. ik snap 'm ;)). Goed dat er meeuwen waren want al dat eten is niet echt goed voor de maag en darmen. Aan de andere kant .....wat maakt het allemaal uit ..... jullie hebben vakantie .....dus ook genieten van alle voedselgeneugten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!