JenB-USA.reismee.nl

Dag 22 Los Angeles - vrijdag

Ons laatste verslag vanuit Amerika. Thuis sluiten we de serie nog af. Alvast bedankt voor de afsluitende woorden van enkele Amerika-volgers en voor de toegewenste goede terugreis. Terwijl ik het verslag aan het maken ben is er op de TV, Breaking News van een grote bosbrand in het noorden van Los Angeles. Het is ong. 30 km bij ons vandaan, maar we hebben in de lucht er niets van kunnen zien.

Na de late donderdagavond zijn we vanmorgen pas om kwart voor 10 op stap gegaan. Ja inderdaad weer te voet. We hadden toch wat mooie plaatsen in de 'buurt' van ons hotel uitgezocht en daar hebben we ter afsluiting een tourtje of toertje van gemaakt. Je kunt de op 1 na grootste stad van Amerika (stad ruim 4 miljoen inw. en incl. de omgeving 13 miljoen inw.), waar in 1932 en 1984 (deze kunnen zich div. volgens nog herinneren) de Olympische Spelen plaatsvonden, toch niet verlaten met enkel een studiobezoek en een honkbalwedstrijd ! We kwamen er al snel achter, dat het hiervoor vandaag met 100 F (ruim 37 C) eigenlijk veel te warm was. Het wandelen in de zon is nog niet zo'n ramp, maar het op elke hoek (bijna om de 100/200 meter) (vaak) wachten voor de verkeerslichten, maakt het minder leuk. Gerrit, volgens de planning zou in in deze periode gemiddeld 28 C in LA zijn. Je ziet het van het weer hier kan je ook niet op aan. Toch hebben we vandaag met plezier bezocht:

Cathedral of Our Lady of The Angels - In 2002 in gebruik genomen. We hebben deze kerk met zo'n 3000 zitplaatsen goed van binnen bekeken. Het was er mooi en koel.

Walt Disney Concert Hall - Prachtig gebouw aan de buitenzijde. We mochten er een gratis tour in maken, waarbij je op alle verdiepingen komt. Helaas was de grote concertzaal (ruim 2200 zitplaatsen) niet toegankelijk. We hebben ons bij de Hall op de foto gezet. Dit zit er weer op voor vandaag. Hierna tijd voor een koffiestop in de schaduw van het nabij De Disneyhall in 2012 in gebruik genomen park.

Grand Central Market - mooie markt zoals je deze op veel plaatsen op de wereld ziet. Je ziet er vooral de plaatselijke bevolking eten kopen. Wij vonden veel verse etenswaren er net niet smakelijk genoeg uitzien.

Fashion District - Leuk om te zien, maar de kwaliteit van de kleding stelt - volgens José en zij kan het weten - niet veel voor. Niets - zelfs geen schoenen - gekocht.

Los Angeles City Hall - lang niet het hoogste gebouw in LA, maar met z'n bijzondere punt toch erg opvallend in de stad. Het gebouw ziet er veel jonger uit dan z'n geboortejaar 1928 doet geloven.

De Mexicaanse markt - gelegen op een paar honderd meter vanaf ons hotel. Nier zoveel van meegekregen. Onze temperatuur was al behoorlijk opgelopen en het water was op.

Het Union Station - een erg mooi station met een grote hal. Het vertrek van een trein (toch weer eens wat anders) op de film vastgelegd.

Hierna - Rond 14 uur het hotel ingevlucht. Blij, dat de airco (ik weet het - niet goed voor ons klimaat) op een te koele stand stond. Heerlijk siesta (verm. heet dat hier anders) gehouden. Vervolgens de auto leeggeruimd, onze tassen gepakt en onze aankopen over de tassen verdeeld. Nu maar duimen dat de Air New Zealand 2, morgen rond 16.45 uur (ging vandaag om 16.57 de lucht in) met de extra bagage los kan komen.

Bedankt voor jullie belangstelling en tot in Nederland

José en Bert

Josine

Lieve pap en mam,
Bedankt voor alle leuke verhalen en foto's!
Ik ben weer blij als jullie weer veilig geland zijn en ik jullie weer live kan zien. De volgende grote reis hebben wij maar besloten om gewoon mee te gaan. Dan hoef ik jullie niet zo lang te missen!
Op naar Australië!
Xx

Ons 5 jes uit Houten

Wij missen jullie ook en zullen ook jullie verslagen missen. Wat hebben jullie het toch fantastisch gehad.

Dikke knuffels!!!!

Yvonne Baltus

Ik vond het leuk om jullie verhalen te lezen! Krijg helemaal weer de reiskriebels :) Goede reis terug naar huis!

Gerrit en Clazien

Een bijzonder zakelijke reisgids afsluiting van jullie USA verblijf :) Het was ons een waar genoegen jullie reis belevenissen te volgen. De 3 weken zijn omgevlogen. Goeie thuisreis en nog een lekker weekie thuis om (weer) van alles (na) te genieten.

Jose en Thijs

Genoten van de verslagen en de foto's. Goede vlucht en welkom thuis.

PS. Zullen de belevenissen Meissen.

Wil Magielse

Wat jammer dat ik nu pas jullie verslagen heb ontdekt.
Kwam er per ongeluk via via bij uit.. Ga ze morgen allemaal lezen.Alvast welkom thuis. Het appartement
staat er nog. groetjes Wil en Seb.

José

Hoi Wil en Seb leuk om te horen dat jullie ons nog achteraf gaan volgen en fijn dat ons flatje er nog staat we zijn in aantocht
Gr. Bert en jose