JenB-USA.reismee.nl

Dag 23 en 24 L.A. - thuis - OVERZICHT

Dit wordt nu werkelijk ons laatse verslag van onze heerlijke vakantie rondreis naar het westen van Amerika, gemaakt maandagmorgen om 5 uur, omdat we toch niet meer kunnen slapen en jullie, trouwe volgers, er toch op rekenen 's morgens een nieuw verslag te kunnen lezen.

Zaterdagmorgen binnen 30 min. vanuit ons hotel naar autoverhuurbedrijf Alamo nabij het vliegveld gereden om de auto op tijd in te leveren. Dat was in 5 min. geregeld en de bus naar het vliegveld stond klaar, waardoor we al voor 10 uur op het vliegveld LAX stonden, terwijl we pas om kart voor vijf de lucht in zouden gaan. Dat valt niet mee, daar alles in losse terminals verdeeld is met 1 winkeltje voor de controle. Na vele uren wachten (eigen schuld) op tijd vertrokken. We vlogen de nacht versneld in, waardoor er na het diner (blijft in dubbele zin een heerlijke afwisseling) rust in het toestel kwam. We hadden bewust gekozen voor 2 stoelen in de middenrij (van vier), omdat je zo niet van een ander, buiten je reisgenoot, afhankelijk bent voor de uitvoer van een plaspauze of het strekken van de benen. De slaap slaat dan wel toe, maar het valt ons niet mee om in een vliegtuigstoel te slapen. Ik, Bert, zat aan het gangpad, ben echt niet breed, maar kwam de gehele nacht veelvullig in contact met de niet smalle heupen van de aardige stuwardessen van Air New Zealand. Ondanks de heupen zijn wij prima tevreden over de toestellen en diensten van deze luchtvaartmij.

Het toestel kwam wat later aan in Londen dan verwacht. Het duurde erg lang voordat we het toestel uit waren, het was wel een klein kwartier lopen naar de bus welke ons van Terminal 1 naar 5 bracht, het ophalen van een boardingpas op Heathrow en we moesten lang wachten vanaf welke gate het toestel vertrok. Oh ja en we waren al gammel. Het nadeel van Heathrow is wel (op de heenreis ook gemerkt), dat ze heel laat aangeven vanaf welke gate er wordt vertrokken en dat er dan nog maar weinig tijd over blijft tot de uiterste boardingtime. Wat ons wel tegenviel, dat ze voor onze laatste vlucht van deze vakantie geen twee stoelen meer naast elkaar hadden. Dan heb je 3 1/2 week erg veel met elkaar gedeeld en dan zetten ze zo de ontvlechtingsprocedure in. De reis naar Amsterdam leek wel een taxirit en we kregen nog wat te drinken ook. Het toestel vertrok wat later, omdat erg veel passagiers te veel handbagage bij hen hadden, want de koffertjes en lossen tassen worden toch steeds groter.

In Amsterdam op zondagmiddag half vier aangekomen zagen wel al erg sneldoor de Hello Goodbye-ruiten, dat totonze grote blijdschap, ons grote gezin geheel, voorzien van vlaggetjes en kleurplaten was uitgelopen om ons op te halen. Nou dat was wel fijn, want we hadden het wel aardig gehad en de reis per trein zou ook niet licht geweest zijn. Oh ja, het was natuurlijk vooral erg fijn om ze allemaal te zien, kleinkinderen, schoonzonen en dochters (ze zullen het met de volgorde niet eens zijn). In zo'n periode heeft iedereen natuurlijk veel meegemaakt. Wij hoefden niet veel meer te vertellen, omdat ze alles al van onze vakantie hadden gelezen en bekeken. De reistassen hadden we erg snel te pakken. Geweldig toch, dat het overzetten van de bagage (achter onze ruggen om) tijdens de toch korte periode, op Heathrow zou goed was verlopen. Hierdoor konden we op een terras in Schiphol de slechts in geringe mate ingepakte kadootjes (ze zijn met velen, dus de spoeling wordt dun) uit onze tassen zoeken en hadden we er geen (klein)kinderen meer aan. Linda en Erwin gingen met de kinderen weer met de trein naar Houten. Je moest Stan eens zien kijken, toen ze niet met ons mee mochten naar Oosterhout. Wij hebben ons over de auto's van Marleen & Helmut en Josine & David (Sjoerd en Pepijn waren er ook bij) verdeeld(zondags dus voor de 2e keer)en zijn naar Oosterhout gereden, waarna ze ons, na met ons te hebben gechineesd (althans Chinees hebben gegeten) helemaal alleen hebben achtergelaten, terwijl Studio Sport al was begonnen. We hebben nog geprobeerd om Boer zoekt vrouw te bekijken, maar dat is maar gedeeltelijk gelukt. Voor negen uur waren we (weer) vertrokken. We hebben nog een hele week vrij om weer op/in orde met ons lichaam en het regelen van wat zaken (grote stapel post mbt. pa) te komen. Straks weer lekker (? na vier weken pauze) bij Scorpio hardlopen.

Voor de statistieken:

- we hebben 5301 km gereden

- 17 hotel/motel's bezocht, de verschillen waren behoorlijk groot was alles was voldoende

- veel (niet alles dus) van de andere gegevens zijn op aanvraag beschikbaar

Nogmaals heel hartelijk bedankt om ons tijdens deze geweldige reis te volgen. Veel van jullie zullen we weer snel ontmoeten.

Hartelijk bedankt

José en Bert

Ria

Welkom thuis. Ik heb genoten van jullie verhalen en krijg net als Yvonne ook van die kriebels. Ik bel gauw een keer. Groetjes Ria

Annelies

Hoi hoi fijn dat jullie er weer zijn met prachtige ervaringen rijker. ik kom snel op visite ...het is al te lang geleden nietwaar.......voor nu lekker uitrusten en tot ziens xxx

Ellen Geron

Welkom thuis!
Leuk hoor zo'n ontvangst op Schiphol.
En nu lekker bekomen van het tijdsverschil en alle indrukken.
Liefs, Ellen

Bernadette en Hans

Welcome home, gezellig dat julie er weer gezond en wel zijn. We bellen.......

Gerrit

Wat een domper om dat laatste stukje niet naast elkaar te kunnen zitten. Gelukkig hebben jullie nog een hele week om nog gezellig bij elkaar te zitten, boodschappies te doen, de was te doen, ramen te zemen enzenzenz. :):)
KORTOM WELKOM THUIS.

Gerrit en Clazien

Clazien vergeten

Leta

Welkom thuis!
Wat een prachtige verslagen en foto's!
Geniet nog lekker na!
Liefs uit Leiden, Leta & Arie

Carla nieman

Hallo Bert en José
Bedankt voor het delen van jullie vakantieverhalen en foto's ik heb er van genoten.Ze waren heel leuk om te lezen.tot woensdag?