JenB-USA.reismee.nl

Dag 2 Palm Springs Heerlijk verneveld

Kennen jullie dat....zo'n koude winterdag en dan toch op een verwarmd terras met van die lekker warmtelampen een hapje eten of warme chocolademelk drinken......maar nu andersom.....op een ontzettende warme zomerdag in Palm Springs een pizza eten onder een fijne water nevel die via kleine buisjes uit het dak van het terras komt. fantastisch en ze hebben het hier op bijna elk terras.Vanochtend waren we vroeg wakker maar allebei toch redelijk geslapen in een megahotelkamer in los angeles. Ontbijt zat bij dit hotel niet bij de prijs inbegrepen, daarom zijn we maar gaan wandelen en bij de subway een gezellig ontbijtje genuttigd. Daarna zijn we naar terminal 1 van het vliegveld gewandeld om te kijken waar de shuttlebus van het verhuurbedrijf ons op komt halen. Het zag er allemaal wat rustiger uit qua verkeer dan gisterenavond bij aankomst.

Bij Alamo hebben we de auto opgehaald en we konden kiezen uit een heleboel auto's.Het is een knalrode Mitsubishi Galant....vallen we lekker op. Ook deze auto is weer groot net als alle andere auto's die hier rijden. Gelukkig hebben ze ook brede wegen!!

Via een aantal highway's rijden we soepeltjes Los Angeles uit richting oosten. De bestemming voor vandaag is Palm Springs en terwijl het landschap om ons heen veranderd in kale bergen gaat de zon steeds meer schijnen en wordt het warmer. José en Thijs de eerste walmart hebben we al bezocht en een voorraad water en de nodige boodschappen gedaan. Mijn hemel hier zijn de verpakkingen ook allemaal mega. Wel weer leuk om in zo'n vreemd land inkopen te doen. Kom je echt uit de sleur van de AH en netto!

Via een vallei met duizende windmolens rijden we richting Palm Springs en met behulp van Garmin komen we bij ons hotel aan. Kamer heeft airco en dat is hier wel nodig ook...ik denk een graadje of 45. Het zwembad lokt en wanneer ik voorzichtig mijn grote teen in het water doe...brrr ik haat kou blijkt het water bijna op badtemperatuur te zijn. Bert blijft wijs op de kamer. Na een klein powernapjezijn we richting het centrum gegaan en daar begint mijn verhaal mee.

Marleen

Het klinkt nu al helemaal geweldig! Hier regent het momenteel gruwelijk (dus geen nevel uit buisjes) en lijkt het wel een herfstdag. Straks weer een late dienst voor de boeg. Dikke x

Marion

Ja Marleen, herfst ook bij ons in 't oosten. We hebben vandaag " Open Huis " voor de buren. Pff brrrr maar bij jullie is het gelukkig anders alhoewel 45 gr ?????
Auto is gepakt... veel drinken en andere versnaperingen erin.... heerlijk jullie zijn nu echt vertrokken. Laat maar komen die spannende en/of leuke verhalen. We genieten nu al.
Tjuus X H & M

ANNELIES

Klinkt al goed.
Ik heb me toen ook verbaasd over al die grote verpakkingen en een winkelwagentje waar je zelf in kunt zitten.ha ha
Veel plezier...........uit een beetje druilerig Oosterhout xxx

Gerrit en Clazien

Nou de eerste km asfalt zitten er dus ook op. Wel een vinding die waternevel.Is echt wel lekker met die temperatuur. Daarna nog een verwarmd zwembadje resp. middagtukkie ... wat wil je nog meer.