JenB-USA.reismee.nl

Dag 3 Joshua Tree en Kingman

Het slapen bij ons gaat al beter. Vanmorgen rond 5 uur wakker. Leuk om dan de voetbalwedstrijden in Nederland bij te kunnen houden. Om kwart voor zeven al naar het ontbijt. Het was toen pas 25 graden. Prima ontbijt en zelf wafels gebakken. Om half negen al op pad gegaan. Palm Springs lag er nog verlaten bij. Niet alle wegen en plaatsen worden hier erg goed aangegeven. De black rock bij het Joshua Tree Nationaal Park konden we niet vinden. Het park zelf wel. Direct onze jaarpas voor bijna alle Nationale Parken gekocht. Kost $ 80, maar we (en mogelijk nog anderen) bespraren er veel geld mee. Onze rit door het park duurde ongeveer 1 uur. De twee pauzes duurden niet erg lang, want het was inmiddels al tussen de 35 en 40 graden (celsius - lastig, want ze doen hier alles met fahrenheit - hebben we een omrekenprogramma voor). Veel drinken doen we zeker. Op het Joshua Treeheb ik de autosteutels (ja weer) aan José af moeten geven. Ik wenste haar veel succes met het zoeken van straten in het park Where the Streets Have no Name. Na het park zijn we op weg naar Kingman gereden. Zo'n 200 miles. De snelheden zijn wisselend, zelfs 75 m/h. De auto doet het prima. De achterbak is net groot genoeg voor onze ruim bemeten reistassen. De pauzes onderweg duurden kort, want het was inmiddels boven de 40 graden. Het was even puzzelen welke brandstof er in de auto moest. De mensen lijken ons graag te willen helpen. José kan duidelijk beter tegen de warmte als ik. In Kingman, inmiddels aan de Route 66 in de staat Arizona aangekomen, hebben we bij het Quality Inn en prima kamer gekregen. Lekker koel. De internetverbinding is prima en ik heb zojuist een werkwijze gevonden waarmee ik de foto's voor ReisMee prima kan verkleinen. Na het internetten hadden we trek gekregen en hebben we bij een steakhouse ( ook aan de Route 66 gelegen) een heerlijke steak gegeten. Ook hier was alles groot. José kreeg een Cola Diet van ongeveer een liter en mijn wit bier, dat (heel origioneel) de naam Route 66 droeg, was daar de helft van. Als toetje (echt niet elke dag) hadden we samen 1 ijsje bestaande uit bladerdeeg met daarin heerlijk ijs met slagroom. Ik beloof...........

P.S. Wij hebben niets gemerkt van de aardbeving in het zuiden van Californie.

Marion

Heerlijk te lezen dat alles zo lekker gaat en jullie kunnen er duidelijk heerlijk van genieten. Ogen zeker te weinig, zoveel indrukken.
Dank jullie voor de foto's. We reizen met jullie mee.
Veel plezier samen.

Josine

Leuk om jullie zo te volgen. Elke ochtend als ik wakker word een nieuw berichtje! Als het goed is zijn jullie nu op weg naar grand canyon. Geniet van het uitzicht! En elke dag een toetje mag best hoor!
X

Gerrit en Clazien

Goed idee om die parkenpas met iemand anders te delen ;). Het is warm en jullie kunnen het allebei heel goed hebben...dus ... de volgende keer gewoon 2 ijs ipv 1 ijsje.