JenB-USA.reismee.nl

Dag 4 Grand Canyon

Maandagmorgen gestart met een prima ontbijt. Voor 9 uur waren we al in de Walmart in Kingman en hebben daar o.a. een koelbox gekocht. In ieder hotel/motel hebben we tot nu toe nog gratis ijs (voor de koeling) kunnen pakken en op deze wijze houden we onze kaas, melk en drankjes koel. Route 66 is bij ons aangeslagen en we zijn er zelfs iets verder voor doorgereden naar Flagfstaff. Het motel in Tusayan is voldoende, maar ze willen er (ivm de lokatie) wel de hoofdprijs voor hebben. We zitten recht tegenover de MC. In 10 minuten zaten op het Grand Canyon National Park. Er hingen donkere wolken en even later hebben we ivm een flinke bui geschuild in het bezoekerscentrum, waar we 2 mooie films hebben gezien. Hierna met de gelebus naar South Kaibab. We hadden nog ruim een uur voor zoinsondergang en zijn teruggelopen naar Mather Point, nabij het bezoekerscentrum. Zo snel ging dat niet, omdat we steeds weer mooie plaatjes vast wilden leggen. Het weer trok helemaal open en de blik op de Canyon was geweldig. Doordat de zon snel naar beneden kwam veranderde de lichtinval op de Canyon snel en hebben we mooie foto's kunnen maken. Onderweg kwam kort voor ons een Eland of een dier dat daar veel op lijkt (gelukkig geen beer, Gerrit) het bos uit en stak de weg over om daar wat jonge boompjes te mollen. Even op de foto en film vastgelegd.Het einde van de zonsondergang hebben we samen met 50 tot 100 mensen bij Mather Point meegemaakt. Daarna hebben we onze salades en brood op een picknicktafel aan de canyon tot ons genomen. Veel last van wespen gehad. Bij het motel hebben we nog een rondje Tusayan gedaan en een ijsje bij de MC (mocht van Josine) gegeten. Fijn we hebben morgen nog een dag Grand Canyon te gaan. De temperatuur is hier nog geen 30 graden en dat bevalt ons (vooral Bert) beter dan in Palm Springs en Kingman.

Roos stan madelief

Wij willen ook een ijsje!!!!

Wisten jullie al dat Roos gummen spaart. Willen jullie er een uit Amerika meenemen?

José

Haha zijn jullie wakker, wij gaan slapen.
Volgens mij zijn er in Amerika hele grote gummen en wij gaan opzoek! Een ijsje hebben jullie tegoed

Roos stan madelief

Kunnen jullie nu op Skype?

Leta

Leuk hoor: elke ochtend in de trein op mijn IPhone jullie nieuwe verhaal lezen en de bijbehorende foto's bekijken! Forenzen tussen Leiden en Gouda wordt zo wel heel aangenaam! Veel plezier!!!

Ria

Hoi José en Bert. Wat een indrukken zullen jullie opdoen. Die Grand Canyon moet wel heel mooi zijn. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers. Jullie verhalen zijn heel enthousiast. Die "eland" is volgens mij trouwens een elk, oftewel een hert.
Geniet er van en ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen. Knap trouwens dat je daar iedere avond tijd voor neemt. Groetjes Ria

Josine

Wow! Mooie foto's. Fijn dat het wat minder warm is. Veel plezier morgen nog in de canyon. Wij gaan vanmiddag lekker lunchen met Marleen en Sjoerd! Kus van sien en pep

Marleen & Sjoerd

Het is inderdaad zoals Leta zegt een nieuw ochtend ritueel aan het worden om jullie verslag te lezen. Wat een geweldig mooie foto's hebben jullie weer gemaakt. Het moet daar super indrukwekkend zijn als ik jullie moet geloven. Wij hebben nog lekker samen een dagje vrij en laten wij nu ook met Josine en Pepijn gaan lunchen.
Sjoerd is nog een beetje moe dus due gaat nu even een tukkie doen!! Dikke kus van ons

Marianne van Dam

Hallo Jose,Bert.Wat is het daar toch geweldig mooi he,je komt echt ogen tekort.Ik vind het zo gaaf dat ik via jullie dit allemaal weer mee mag maken.Jose en Bert geniet maar lekker van allles wat nog komen gaat,en blijf door gaan met jullie mooie verhalen en schitterde foto,s.
Groetjes Marianne

Pepijn en josine

He hallo! Zijn jullie online? Wil wel even skypen!
Xx

Josine

Hoi! Heb nog even opgezocht welke trail wij daar hebben gedaan en dat was een deel naar yaki point (ligt op de weg naar het oosten.) dan kan je lopen tot het ooh-aah point. Verder zou ik niet doen. Wij hebben trouwens niet eens helemaal tot dat punt gelopen. Maar zo kan je wel een stukje de canyon inlopen. Is mss ook wel leuk. Wel een klim hoor weer naar boven. Veel plezier nog! Xx

Bernadette en Hans

Hoi reizigers, geweldig, ongelooflijk. Niet van die enge dingen doen Jose, zoals op de rand gaan liggen. Kan echt niet!!
Het is prachtig jullie verslag en foto's, erg leuk om mee te kijken en te lezen. Gek, dat we daar een jaar geleden zelf naar toe wilden en dat het niet door is gegaan. Als ik het nu zie, denk ik, we moeten toch maar weer de plannen oppakken. Jullie zijn het goede voorbeeld.
Heeeeeeel veeeeeeeel plezier verder, goede reis! XXX

Gerrit en Clazien

De beer was eng maar ook wel weer leuk. Geweldig toch dat jullie een hertdier op jullie pad tegenkwamen. Er zullen er nog wel meer opduiken.