JenB-USA.reismee.nl

Dag 6 Monument Valley en Page

Vannacht in Tuba City de veel lawaai makende airco uitgezet. Van buiten kwam echter te warme lucht binnen waardoor we te vroeg wakker waren. Een heerlijk wentelteefjesontbijt in het idianenrestaurant naast het motel maakte veel goed. De auto, die ons prima bevalt, stond toen al ingepakt klaar. We lijken elke dag circus Boltini wel met met inpakken van de grote reistassen en het sjouwen daarvan de trappen af. De rit naar Monument Valley verliep prima. Al op grote afstand kwamen we de eerste grote rotsblokken tegen. Gelukkig hebben we toen nog niet te veel foto's gemaakt. Het park bleek (wisten we wel) geen nationaal park te zijn, dus geen voordeelpas maar gewoon slechts $10 betalen. Aan de praat geraakt met een aardig stel uit Son en Breugel. Elkaar op de foto gezet. Daarna een klein stukje off the road gereden om dichter bij de monumenten te kunnen komen. Erg indrukwekkend. We zoeken nog rode kleurstof om de rotsen de kleur te geven welke ze op mijn van internet geplukte foto's al hadden. Na een uurtje weer vertrokken richting Page. We hebben een kleine regenbui gehad, maar in de omgeving zagen we grotere buien naar beneden komen. In Page bleek, dat de tijd daar toch weer zoals in LA was. Dus vandaag weer een uur verdiend. Voordat we naar het motel gingen zijn we eerst voor een tour naar de Glen Canyon Stuwdam gegaan. De kosten waren slechts $5 pp. Onze groep bestond uit slechts 4 personen, twee oostenburen en wij. Veel beveiliging, want de dam voorziet in de electriciteitsvoorziening van 1,7 milj. inwoners. Tijdens de tour van drie kwartier zijn we afgedaald tot bij de machinekamers en een prima uitleg gehad. Vervolgens naar de Rodeway Inn gegaan en daar voor 2 nachten een prima kamer gekregen. En het internet doet het hier weer wat sneller. Wel fijn bij het verkleinen van de foto's en deze naar het programma oploaden. Het winkelcentrum bevindt zich tegenover ons hotel. Nog even wat boodschappen gedaan. Ruim voor zonsondergang zijn wij naar de Scenic View gereden, een plaatst waar veel verliefde stelletjes van elkaar en de omgeving genieten. Erg druk was het er niet en we waren zeker niet de oudsten. Heerlijk om op zo'n mooie plaats met elkaar de dag nog eens door te nemen. Vervolgens zijn we naar de haven van Nationaal Park Lake Powell gereden. Geen $15 moeten betalen maar wel m'n pasje + deze keer m'n ID laten zien. Heerlijk gegeten in de restaurant aan het meer. Jose 3 vis-Taco's en ik een heerlijk broodje hamburger incl. geweldige frietjes. M'n lekkerste broodje hamburger ooit. De ober bleef de frisdranken maar refillen. Daarna terug naar de kamer. José haalde een heerlijke reep chocolade en ik begon aan het verwerken van de foto's en de maken van het verslag. Morgen gaan we in Page meer mooie dingen doen. Het was vandaag een warme dag, maar we konden het goed hebben.

Josine

Om die rotsen rood te maken heb ik een erg mooi fotoshop programma. Weer super mooie foto's! Veel plezier morgen bij antilope en horseshoe bend. Pep zit trouwens helemaal onder de waterpokken. De prul. Xx

marion

Hoi lieve schatten. Ik moet me inhouden om niet elke dag en overal op te reageren. Foto's zijn schitterend en wat is dit toch heerlijk genieten voor jullie maar ook voor mij. De verslagen zijn leuk en duidelijk. Ik probeer jullie ook op google te volgen maar ist ein bissjen swierig. Ha, ha. Ben nog hier vanaf morgen weer gewoon Nederlands.
Complimenten voor al hetgeen jullie ons laten zien. Heerlijk dat alles goed gaat en jullie plannen en wensen hier in dit mooie en uitgestrekte land uitkomen.
Veel succes met het vervolg en slaap lekker elke nacht. Dat is dan weer de energie voor het volgende avontuurlijke dag. Dikke kus XXX en grüss aus W.

José

Alleen maar leuk Marion al die reacties!! We hebben hier tot nu toe overal internet, gewoon effe m'n ipadje en ik kan alles lezen. Trouwens ook erg makkelijk om even te kijkenwaar de plaatselijke grosery zich bevind. groet Henny ook van ons en ook weer viel spass in Holland!
Xxxx

José

Ah gossie heeft pep veel last van de pokkies.....een knuf van opa en oma.

Gerrit en Clazien

Jullie kunnen dus - begrijpen we - zo het circus in met de kofferact. Leuk voor als jullie met werken gestopt zijn. Dat adres voor lekkerstehamburgerooittentje moeten jullie even vastleggen. Altijd makkelijk :) Ook nog lekker getorteld op een scenic view dus. En .... niet te vergeten ...schitterende plaatjes gemaakt.