JenB-USA.reismee.nl

Dag 7 Antelope Canyon + Horseshoe Bend in Page

De eerste keer deze reis, dat we 2 dagen in 1 plaats blijven. Fijn, omdat Page een leuke plaats is en we een fijne kamer in het 'centrum' hebben. We hebben besloten het vandaag wat rustiger aan te doen en de trip naar Marble Canyon te schrappen. Geeft niets, want er bleven ruim voldoende leuke dingen over en wat extra rust bij deze hoge temperatuur (af en toe ruim 35 gr.) is welkom. Het ontbijt in Page was, naar Amerikaanse begrippen, goed. Lekker buiten gegeten. Doordat José het kamermeisje een fooi gaf begon het meisje plotseling de kamer te restylen en de plintjes af te stoffen. Rond het middaguur naar de op 150 meter afstand gelegen touroperator gelopen waar vandaan we de Antelope Canyon Tour hebben gedaan. Kost $46 pp maar daar krijg je dan wel iets prachtigs voor. In het busje de 20 min durende tocht naar de ingang van de canyon, waarvan 15 min (en 15 min terug) hobbelend over de drooggelegen rivierbodem. Wij makten deel uit van een groepje van 9 en we hadden een geweldige gids. Hij gaf precies aan van welke posities in de canyon we de mooiste foto's konden maken. Hij was ook niet te beroerd om ze af en toe voor de groep te maken. We hadden de tour van 11.30 uur, waarbij de lichtinval het mooist is. Kost iets meer maar dan heb je ook wat. Het was geweldig om te zien hoe het water in de loop der tijden de canyon uitgesleten heeft. Vorig jaar juli heeft er voor het laatst water in gestaan. De Antelope-naam is ontstaan, omdat in vroegere tijden deze dieren daarin verbleven. We moeten het grote aantal foto's nog bekijken, maar de keuze voor jullie zal wel weer moeilijk worden.

Na de tour namen we een lunch bij de Subway, ook weer tegenover ons motel. Heerlijke broodjes (ook gezonde) hebben ze daar en de frisdrank (grote bekers met veel ijs) kost $ 1,89 met refil zoveel je maar wenst.

Hierna zijn we met de auto naar de parkeerplaats nabij de Horseshoe Bend gereden. Het was maar een mijl of 5 rijden. We moesten wel 10-15 min lopen naar de werkelijke attractie en die terugtocht was met het warme weer zeker niet licht. Het uitzicht was geweldig. José durfde duidelijk dichter bij de rand van de afgrond te komen als ik. Ja, Linda, Marleen en Josine, ik heb er José al enkele keren op gewezen dat we ook voor de terugreis twee tickets hebben en dat jullie het ook liever niet hebben, maar jullie kennen je moeder ..... Het leverde overigens wel de twee mooiste foto's van de veel gefotograveerde bocht op. Ze ging gewoon op de grond liggen en schoof naar de rand toe ! We waren vanmiddag al rond 15.00 uur terug, waardoor, na een heerlijke douche en plons in het zwembad, dit vroege verslag. Straks even naar de supermarkt om op het terras voor onze kamer voor een heerlijk diner te zorgen.Morgen weer op pad, naar Bryce Canyon. Jullie lezen het wel. Het gaat prima met ons, we zitten in een flow en de dagen vliegen voorbij.

Jammer, dat we van Roos een berichtje kregen, dat ze de foto van ons bij Monument Valley niet romantisch vond. We doen ons best om voor een foto te zorgen, waarbij het romantische ervan afdruipt.

marion

Ha, ha, ha Klinkt bekend in de oren. Hartstikke leuk toch en op deze "rust" dag is er toch weer veel prachtigs bekeken. Lijkt de Tour wel. Veel genot verder. Ha. ha.
Ik begin zo mijn terugreis en lees de volgende week in mijn eigen huisje.
XXX Marion

Gerrit en Clazien

Schitterende foto's en ook een goeie zet van José om lekker nog een nacht in een stofvrije kamer te slapen.