JenB-USA.reismee.nl

Dag 10 Zion

Voor jullie mogelijk saai om weer te horen, maar we hebben op zondag weer een geweldige dag gehad. Kort voor 9 uur, na een beperkt maar lekker ontbijt uit Cannonville (bij Bryce Canyon) vertrokken. Het was vandaag een korte reisdag naar Zion (het beloofde land). Zion is niet erg groot maar wel heeeel erg mooi. We kwamen via de oostzijde binnen. Rijdend door 2 tunnels kwamen we ogen tekort. De bergen (echt rotsen) zijn gelijk zo hoog en staan op korte afstand van je, waardoor het maken van aardige foto's best moeilijk was. Een zondag in Zion en dan wel op de laatste dag van de schoolvakantie betekent drukte. Op de parkeerplaatsen bij het visitorscenter was voor ons geen plaats. Daarom het Nationaal Park (door de pas weer 25$ bespraart) aan de zuidzijde maar weer verlaten. Daar sluit Springdale op het park aan en we wisten, dat de shuttlebussen ook in Springdale reden. We hebben de auto 4 haltes buiten het park geparkeerd en zijn op de frequent rijdende bus gestapt. Bij het visitorcenter overgestapt op de shuttle bus van het park, omdat je op het park niet met je eigen auto mag rijden. Op het laatste stoppunt van de 8 bij Temple of Sinawava uitgestapt. Daar begint de redelijk vlakke Riverside Walk. Mooie route maar erg druk. Toen we door het water moesten zijn we, denkende aan de adviezen van Josine, maar omgekeerd. De route wordt daar namelijk erg smal en bij snel opkomend water kun je daar geen kant meer op. Het stikte op die route wel van de Squarells, je stuikelde er bijna over. We zijn op de bus gestapt en terug naar halte Zion Lodge gereden. José in de bus op de foto gezet.  Daar hebben we de Emerald Pools Trail gevolgd door de behoorlijke pittige Upper Pool Trail gelopen. Niet zo lang maar wel steil, waarbij het terrein erg ruig is en de te maken stappen over de rotsblokken af en toe, zeker voor José erg hoog zijn. Ook hier was het behoorlijk druk, waardoor vaak op de lopers uit tegengestelde richting (het was een heen en terug route) moest worden gewacht. Boven bij de pool bevonden zich wel een 100 personen die keken naar afdalende bergbeklimmers (meer afdalers). Mooi om te zien. Het was behoorlijk warm, maar we hebben ook vaak in de schaduw kunnen lopen. Het water raakte aardig op en we waren blij om weer bij de Zion Lodge een grote cola (Diet natuurlijk, ong. €2 voor een liter met refil-mogelijkheid) konden drinken, daarna weer met de 2 bussen naar onze auto en een rit van ong. 40 mile naar het Best Western Coral Hills hotel in St. George. Het is een flinke stad in de woestijn van Utah. de kamer is geweldig. Heerlijk bed, geweldige douche, prima internetverbinding (8 mb downloaden en bijna 1 mb oploaden) en een flatscreen van het formaat dat er van José bij ons thuis niet in mag. We gaan het hier vanavond (lekker wat eten dicht in de buurt - José stelt net voor naar de Rio Mexican Grill te gaan - klinkt goed) zeker uithouden. Morgen op maandagmorgen (ik mis de training wel maar zeker hier is het te warm om hard te lopen) wat boodschappen doen en dan een korte afstand naar Las Vegas, waar we 2 nachten gaan verblijven. Zullen we wedden, dat we daar onze terugreis niet gaan vergokken.

Wij dus naar Rio Mexican Grill. Ik dacht dus aan een lekker stukje vlees van de gril. Niets was minder waar. Binnen troffen we een ruim restaurant aan met veel gekleurde tafels en stoelen. Via en soort Efteling-hekjes kwam je bij de keuken uit. We hadden in de rij al gelezen, dat Rio een Award had gekregen voor een bepaalde salade. We moesten wat, dus daar gingen we voor. Ze begonnen met een alu bak met daarin een wrap, daar zoet draadjesvlees over, een soort capucijners, een grote berg sla, groenten, kaas, een handje voor reepjes tortilla en guacamole saus. Een bak vol en dat voor een euro of 8 incl. weer zo'n grote coke. Dat was me lekker en het was er ook nog gezellig. Na 20 min. stonden we, met een volle buik (twee zelfs) weer buiten. Het was inmiddels donker maar nog wel een graad of 30.

sjanie

Hoi Bert en Jose
Ik ben een trouwe lezer van jullie verhalen maar reageren is niet zo mijn ding!
Maandagmorgen 09.00 uur ,Parry net de deur uit en ik dus vrij, dit is het moment om er eens voor te gaan zitten.
Echt hartstikke fijn om te lezen dat het jullie goed gaat en jullie zoveel ondernemen, de verhalen zijn erg leuk om te lezen en de foto`s brengen herinneringen terug van onze reis naar Amerika met de jongens.Parry en ik hebben tegen elkaar gezegd dat wij samen nog eens terug gaan.
Bij ons gaat alles z`n gangetje, op het werk is het druk maar gaat goed, veel reacties gehad van collega`s op het overlijden van pa: goed te weten dat er veel mensen met je meeleven.Mijn gedachten zijn nog regelmatig bij pa, vind het moeilijk te bevatten dat ik nooit meer z`n kamertje binnen loop en een rondje met hem ga wandelen.
Wijnie en Theo genieten ook van hun vakantie, ik het gemaild dat ze dagen nodig hebben om jullie verhalen te lezen! liefs Parry en Sjanie

Marleen

En dat was dag 10 met weer een geweldig verhaal! Mis jullie wel hoor en ben ook stik jaloers. Nu op naar Las Vegas. Voor de afwisseling weer eens een stad na al die rotsen. Niet teveel geld er doorheen jagen he!!!!

Dikke kus!!

Marion

Wat zijn jullie heerlijk actief en die 2 volle buiken van de salade-extra die lopen jullie er zo weer af. Ja, heerlijk om een beetje jaloers op te zijn. Deze mooie tochten kan ik niet meer maken maar loop nu toch 'n beetje met jullie mee en geniet van alles wat ik lees en zie. Heerlijk dat het met jullie 2tjes zo goed gaat. Echte doorzetters en geen berg is jullie " te hoog". Afgelopen weekend Rob verhuist naar een nieuwe woning. Dichtbij de oude. Fijn voor de kinderen. Alles gaat goed en gaat in goede harmonie. Geniet weer van mijn eigen tuin en om weere hier te zijn. Ook bij de kinder en kleinkinderen.
Dikke kus en knuffel, veel plezier samen.
Marion.

David

Welcome to fabulous Las Vegas!

Letty

Hallo José en Bert,

Dat klinkt weer als een fantastische vakantie! Ik ben benieuwd of Nieuw-Zeeland straks nog wel op de eerste plaats staat. En ik vermoed dat Reinier alweer plannen aan het smeden is voor na Canada, na het zien van jullie prachtige foto's. Leuk om zo een beetje mee te kunnen genieten op afstand.
Nog veel plezier en een fijne tijd voor de rest van de vakantie.
Hartelijke groet, Letty

wijnie en theo

Hallo Bert en Jose
Vanuit Andorra jullie laatste verslag gelezen.
De rest zullen we thuis lezen.
Wat maken jullie een prachtige reis.
En wat is het warm bij jullie.
Wij zitten hier ook in de bergen.
Vorig week was het hier 38 graden helaas gisteren morgen 2 graden en de kleding die we zouden willen hangt echt in Breda denk aan een muts voor Theo voor mijn de laarzen trui met lange mouwen ook mijn winterjas had hier hoog in de bergen bij de fotostop best fijn geweest.
Af en toe een moeilijk momentje.
Guido 17 e bij het bloemencorso en Ronald uitstel bij de notaris . Dus nog niet aan de slag.
Dinsdag op de terugreis.
Prima zo maar wat tempratuur beteft geen zomervakantie .
Geniet er nog van.
Liefs
Wijnie en Theo

Gerrit en Clazien

Nou dat bakkie sla spreekt ons wel aan. Staat genoteerd. In Las Vegas gewoon zo'n 1-armige een keer proberen. Wie weet hebben jullie de jackpot, hoewel die hebben jullie eigenlijk al. Schitterende reis tot nu toe zo halverwege.

Judith

Hoi Bert en José,
Ik heb de link van papa gekregen en net alle verhalen gelezen.
Wat een leuke reisverhalen en wat een schitterende foto's!!!
Jullie maken een prachtige reis.
Ik blijf jullie volgen hoor.
Geniet ervan.
Groetjes, Judith

ellen geron

Hallo José en Bert,
Van David en Josine de link gekregen van jullie log. Superleuk om jullie verhalen te lezen. Al ben ik zelf niet zo'n reiziger, ik vind het wel leuk om andermans avonturen te lezen. Mooie foto's ook.
Ik heb mijn email-adres ook maar meteen ingevuld zodat ik ook op de hoogte blijf. Nog heel veel plezier daar. Genieten met hoofdletters!!!!!
Hartelijke groeten, Ellen

José

Hoi Ellen
Erg leuk al die volgers op onze site....voor jullie ook een fijne vakantie in Friesland, geniet van elkaar en van het mooie Frieseland met voor jouw aangename temperaturen
Xx