JenB-USA.reismee.nl

Dag 14 Yosemite

Tijdens de voorbereidingen van deze reis was deze dag al getipt als topdag. We hadden mooie verhalen gelezen en mooie plaatjes van Yosemite bekeken, daarom na een vroeg ontbijt al voor 8 uur op stap. Het zou met ruim 220 mile en veel aktiviteiten ook een volle dag worden, want we wilden veel proeven van Yosemite. De laatste week was er wel een sluier over het bezoek aan Yosemite gekomen. Het Hantavirus had op het park huis gehouden en vandaag las ik op teletekst, dat al het 3e dodelijke slachtoffer was gevallen. De bezoekers/bewoners van het tentenkamp op het park zouden de grootste kans lopen om besmet te zijn. Wij hebben onze geplande trails daarom geschrapt, maar de dag werd er alleen maar vermoeiender door. Auto in, auto uit en dat heeeeel veel keer en dat met zo'n lage auto, leesbril af, zonnebril op, reisboek en kaart weg, even kijken, hoe staat de zon, mooie foto maken, even iemand  vragen ons op de foto te zetten en dan uit fatsoen te vragen of wij hen ook op de foto willen zetten en dat tig keer. Ik, Bert, natuurlijk voor José geldt dat veel minder, voelde me net een Japanner met z'n Nokia tijdens z'n Nederland in 24 uur toer. De wegen op Yosemite zijn prima, maar de bochten zijn zeer talrijk. Het weer was met max. 30 graden prima.

Het laatste uur was het 40 mile enkel bochten rijden. Met een natte rug (bert) kwamen wij om kwart over vijf in ons motel in Oakhurst aan. Een prima kamer met goed internet.

We wilden simpel uit eten gaan en we leken voor de MC te kiezen. We bedachten ons en haalden salades en een stokbrood bij de plaatselijke supermarkt. Ook lekker.

El Capitain en in het bijzonder de Half Dome hebben grote indruk op ons gemaakt.

Dit blijkt wel uit de foto's.

Linda

Hoi, hoi
Prachtige foto's weer, zijn jullie nog wakker? Dan kunnen we even skypen

José

We zijn wakker het is hier 21.30. Heb geprobeerd te skypen maar lukt niet probeer jij het eens als je nog tijd hebt. Anders veel plezier met werken xxxx

Annelies

hallo.............wat een verhaal weer.......ik ga vandaag 3 dagen naar Noord-Frankrijk met de Refreintjes....oefenen,brainstormen voor kerst ,maar ook lekker kletsen en wijntjes met kaas denk...ha ha
Ik wacht weer op de volgende mail.....doei doei xxx

Josine

hoihoi! Weer super mooie foto's. Heb net even proberen te skypen maar lukt weer niet. Heb een nieuwe versie gedownload en sindsdien doet ie het niet meer goed. Stom!
Vanmiddag gaan we naar friesland, dus kunnen we even niet skypen. Het is hier lekker weer dit weekend. hoop in het hoge noorden ook. Ben benieuwd wat jullie van san francisico vinden. Leuke stad! geniet nog maar lekker daar!
xx sien

marion.

Tjonge, tjonge. Wat heeft Europa toch maar heuveltjes vergeleken bij al die bergen en vooral rotspartijen die jullie hebben gezien. Geweldig hoor en vooral heerlijk al die ongerepte natuur. Complimenten voor de route die jullie uitgestipt hebben. Helaas kan ik jullie verhalen van de laatste week niet meer lezen want wij gaan 'n week naar Denemarken. Heerlijk vissen en ik hoop wat forellen mee naar huis te nemen. Geen internet in ons vissershuisje dusss jammer voor mij maar genoeg leesvoer op de dag dat wij beide weer thuis komen.
Heel veel plezier en vooral veel kijkgenot in jullie laatste week. Genieten ja, belangrijk en dat doen jullie.
Blijf voorzichtig doen en een mooie vlucht weer terug. Wij zien elkaar zeker ergens in de komende weken.
Tjuus en lieve groetjes Marion & Henny.

José

Hoi Annelies ...veel plezier in Frankrijk en heerlijk bijkletsen met jouw collega zangers. Kaasjes wijntje klinkt goed....geniet ze

Josine, David en Pepijn
Veel mooi weer in Friesland en veel plezier

Hoi Marion en Henny
Veel visplezier in Denemarken.....geniet ze. Tot gauw!

Gerrit en Clazien

Nou als we dit zo lezen hebben jullie je wel heel erg afgebeuld vandaag. :) Gelukkig komen er nog een paar rustige dagen aan.