JenB-USA.reismee.nl

Dag 15 Kings Canyon

Cool Hand Luke's Steakhouse/saloon at 1830 W.Cleveland in Madera......echt daar hebben ze de lekkerste hamburgers van de hele wereld!! en een vriendelijke bediening, ze kwamen wel 7x vragen of alles naar wens was....nou dat was het want we begonnen met een pannetje mushrooms of te wel paddestoelen in knoflook gebakken en een leuke bijkomstigheid deze kregen we gratis omdat we overnachten in Hampton Inn & suites. De ietswat gezette negerin bij de receptie had ons deze zaak aanbevolen. Het personeel in dit hotel is vergeleken bij ons vorige hotel van afgelopen nacht veel aangenamer om te zien.....gisteren hadden we meer te maken met een wat klein gedrongen met vlekken op haar shirt personage waardoor we wel een beetje de kriebels kregen maar gelukkig kwam ze niet als kamermeisje achter Bert aan. Ook nog even leuk om te vermelden is het glas diet coke......volgens mij een wekpot van bijna een liter met veul ijs, en dan vragen ze ook nog of je een tweede glas wil....nou mooi niet en wat ben ik blij dat het diet is!!!! Bert nam een lekker pilsje. Al bij al ontzettend lekker gegeten. Om 8 uur vanochtend vertrokken naar Kingscanyon....ons laatste nationel park. Het eerste gedeelte van de rit ging langs dorre grasvelden een soort steppe, maar dat reed wel even snel door, daarna via klimmende en dalende wegen de kingscanyon ingereden. Op de eerste stop bij Grant tree....de naam zegt het al heeeeele grote bomen hebben we vanuit het hotel meegepikte koffie gedronken....thermoskannetjes zijn daarvoor heel handig op reis. Onze weg vervolgd naar cedar grove area waar we de Zumwalt Meadow trail hebben gelopen.....het leek hier wel de hof van Eden. Kwamen alleen Adam en Eva niet tegen maar wel een grote groep uit een touringcar. Deze groep had ons ook al in de weggestaan bij een eerdere stop waar we de waterval hebben gespot. De weg in het park was langer als dat we gedacht hadden en de bezinemeter ging door het vele klimmen hard naar beneden. Halverwege het park hebben we op een hele ludieke locatie benzine getankt. minimaal moest je 5 gallons tanken....hoge prijs, maar nog niet eens zo duur als in Nederland. Zo konden we vandaag onze tocht naar het hotel in Madera afmaken.

Yvonne Baltus

Weer even jullie site bekeken. Mooie verhalen en prachtige foto's! Ik weet het nu zeker: ik wil daar ook heeen!! Geniet er nog van!