JenB-USA.reismee.nl

Dag 16 San Francisco - zaterdag

Na het beste hotel van deze vakantie, het beste steakhouse en het beste ontbijt, zijn we zaterdagmorgen, in plaats van te gaan trainen bij Scorpio, op stap gegaan. Eerst nog even in Madera bij de Walmart (ze gaan ons straks zeker missen) wat boodschappen gedaan. Ook nog was leuks voor Stan en Linda gekocht. Daarna volgde de, normaal, 3 uur durende reis naar San Francisco. Het duurde een half uur langer ivm de drukte bij de tol over de Bay Bridge en bij Treasure Island (oostelijke brug SF). Tol $5. We zagen het honkbalsation van de SF Giant al liggen. Vanmiddag werd daar een wedstrijd tussen de Giants en de Los Angeles Dodgers gespeeld, welke met 3-2 door LA (die seizoen bij cluppie) werd gewonnen. In de competitie staat SF wel 4 punten voor LA. Onze Garmin heeft vandaag goed z'n of haar beste gedaan, want we werden prima bij ons motel afgeleverd. Goede kamer op de 2e vedieping. Prima uitleg gehad van baliemedewerker Raymond, die alles over SF kon vertellen. Hij adviserde ons ook een wat goedkoper adres om de fietsen te huren. Hebben we ook gedaan. $20 per fiets per (ruime) dag incl. mandje, helm en slot. Ivm enkele afgesloten wegen door het park heeft het ons ruim 3 kwartier geduurd het op 1 kwartier afstand gelegen verhuurbedrijf te vinden. We wilden de fietsen voor morgen reserveren, maar het leek ions beter ze direct mee te nemen. Ze rijden geweldig en we zijn er langs de kust direct mee naar de pieren gereden. Daar was het geweldig gezellig en druk en door dat laatste moesten we bij de pieren het nodige lopen. Het valt niet mee om bij de pieren een hek of paal te vinden om daar de fiets aan vast te maken. Uiteinelijk toch gelukt. Pier 39 was erg gezellig. Veel winkeltjes bekeken en ook nog wat gekocht. Dit keer voor Marleen. Het blijft een verrassing. Heerlijk fish and chips gegeten en Alcatraz met ons op de foto gezet en laten zetten. Het was van middag, ondanks de zon, al fris in SF, maar vanavond was het zelfs koud. Blij om kort na 8 uur, hier is het ook al donker, op de warme kamer aangekomen te zijn, begin ik met het verwerken van de foto's het het maken van het verslag. José bereidt de dag van morgen (lange fietstocht) voor. Ik weet zeker, dat het een lange broek wordt en warme bovenkleding. Groeten vanuit San Francisco, een heerlijke stad. Fijn een flatscreem op onze kamer om vanaf m'n Ipad via een hdmi-kabel, films en de Ned. tv te kunnen bekijken.

Marleen

Lieve pap & mam,
Het is hier nu zondagmorgen 7.15 en ik mag gaan werken!!! De mannen liggen nog op 1 oor en het belooft een prachtige zomerdag te worden. Helaas niets aan te doen, de plicht roept (volwassen he?)

Wat lijkt SF me een geweldige stad, en zeker om te fietsen. Papa is net een politie biker zo met helm en blauw vest. Wie weet zijn er nog vacatures. En wat lees ik, een verrassing voor Marleen?! Jeuhhh ik ben dol op verrassingen. Nou geniet van SF en tot snel!! Xxx

Gerrit en Clazien

De fiets hadden jullie niet persé aan een paal hoeven te zetten. Info. opgevraagd bij gempo. SF. Blijkt dat aantal fietsendiefstallen heel laag ligt en gehuurde fietsen worden nagenoeg niet weggenomen. Ook drug gebruik daar ?

sjanie

Hoi Jose en Bert
Zondagavond, even tijd om de verhalen van de afgelopen dagen door te nemen ( sta elke keer weer versteld van jullie dissipline om elke dag te schrijven).
Wat een intensieve vakantie voor jullie, volgens mij hebben jullie thuis weken nodig om bij de komen! Echt leuk om te lezen wat jullie allemal doen, echt een reis die je bij zult blijven.
Wij zijn vandaag- was prachtig weer- naar Ellis en Hans in Nijland bij Sneek) geweest.Heerlijk buiten gezeten en genoten van het Indische eten wat Hans voortreffelijk kan klaarmaken. Remco heeft vandaag in Assen op de TT-baan gewerkt, Thijs begint morgen aan z`n eerste stagedag in Delzijl en wij gaan morgen gewoon weer werken. Nog een hele fijne tijd in de States. Liefs Parry en Sjanie

Annelies

Net terug uit Frankrijk...was erg gezellig ...en meteen weer een verhaal van jullie gelezen.
Super hoor.
Wat sportief op een fiets door SF!!!
Heel veel plezier en fietsze...............groetjes

Bernadette

Hoi, I Love your bike hoedjes, weet de Engelse naam niet. Heerlijk als je jullie verslagen leest, ongelooflijk. En zeker een ongelooflijke discipline om alles elke avond op te schrijven, wat zijn jullie toch goed....... Geniet ze daar. Hier was het afgelopen week lekker weer, en heerlijk gewerkt (maar niet heus natuurlijk). We tobben hier gewoon verder. Zorg dat bij Alcatraz de deuren openlaten. Bas vond het daar ook geweldig. Ik moet weer denken aan de films die daar zijn opgenomen. KUS B.