JenB-USA.reismee.nl

Dag 21 Los Angeles - donderdag

Vertrokken in de mist en de dag afgesloten met het hoofd in de wolken.

Na een heerlijke dag zijn we zojuist kort na 23 uur in ons hotel in Los Angeles teruggekeerd. Een gedeelte van de foto's zijn vanmiddag op de site gezet. De recente foto's en het verslag volgen nu.

Rond 8 uur in de mist in Santa Barbara vertrokken. Een vreemd ontbijt bestaande uit koffie en jus en hele bladen met koeken, gebak en lekkere broodjes. Dat hadden we bij de andere 15 h/motels nog niet meegemaakt. Met mate ingenomen en op pad. Kort na 10 uur bij de studio's van Warner Bros. in Burbank ten noorden van LA aangekomen. Direct onze VIP-tour van 11 uur betaald en in de shop koffie gedronken en wat rondgekeken. Met een groep van 10 personen met een gids in een leuk open busje het terrein van de studio's opgereden en div. sets bekeken. Gelukkig zaten er voor ons ook enkele bekende films een series bij. De set van Friends viel wel erg in de smaak. Wat worden we bij het maken van films toch voor de gek gehouden. De tour incl. een grote hal met bijz. filmauto's duurde bijna 2 1/2 uur. Filmen mochten we nergens. Fotograveren mocht op veel plaatsen wel. Op de weg naar ons hotel zijn via via het Dodger honkbalstadion gereden om daar alvast de reeds maanden geleden bestelde kaarten op te halen. Wat een groot stadion en enorm groot parkeerterrein. Na het honkbalstadion was ons hotel binnen 10 min vinden. Een grote nette kamer met een badkamer met een groot bad. Daar is José erg blij mee. De auto kon voor weinig geld in de garage van het hotel en blijft daar tot de reisdag naar het vliegveld (zat.morgen) staan.

Om 17 uur zijn we naar het hankbalstadion gelopen. Het was ong. 40 min. De route loopt langs Chinatown en doet erg veilig aan. In LA was het vandaag een kleine 35 graden, maar we zijn er al redelijk aan gewend. In het honkbalstadion hadden we reeds geruime tijd geleden prima plaastsen uitgekozen, want zo iets is al lang onze wens en dat doe je niet zo vaak. Ik had de LA Dodgers het gehele seizioen (al meer dan 120 wedstrijden, want ze spelen zo'n zes keer per week) al gevolgd. Ze staan nu aan het einde van de competitie op een plaats, dat ze hun best nog moeten nog om in oktober een soort nacompetitie te spelen. De wedstrijd van vanavond tegen de St. Louis Cardinals was tegen een directe concurent en tegen de kampioen van de World Series van vorig seizoen. Het was een heerlijke sfeer in het stadion, dat zeker 3/4 vol was.We hebben in het stadion ook heerlijk gegeten. Wat wordt daar een eten en drank verkocht. Deploegen speelden niet geweldig maar het bleef tot de laatste bal erg spannend. Uiteindelijk verloren de Dodgers met 2-1. Morgen en overmorgen wordt in LA (zonder ons) tegen de zelfde tegenstander gespeeld. De temperatuur was nog een graad of 20 toen we rustig naar opns hotel gelopen zijn. Door onze late komst in het verslag daarvoor bij jullie pas rond 9 uur ter beschikking.

Groeten vanuit LA

José en Bert

Marleen

Nou ik heb het weer gelezen hoor en ben weer jaloers. Zou ook graag in dat stadion hebben gezeten. Ik zal jullie verslagen missen maar ben ook erg blij als jullie weer thuis zijn.
Dikke xx

José

Hoi Marleen...Het was weer even net of dat we bij de Twins zaten....met de leuke zelfde deuntjes " we want rock you...erg gaaf.
Nu ook weer heerlijk om jullie te zien!
Liefs mams

Gerrit

De temperatuur was dus aanzienlijk hoger dan dat je gepland had. :) Ben benieuwd welk resultaat de Dodgers neerzetten zonder jullie "steun".

Josine

Yes toch nog een verslag!
Wat super gaaf is die honkbalwedstrijd!
Ik zie jullie helemaal stralen.
Geniet nog maar lekker van jullie laatste dag en laat die piloot daarna maar lekker doorvliegen want ik begin jullie nu wel te missen. Tot snel!
Xx

ellen geron

José en Bert, nog een fijne laatste dag en een heel goede reis terug. We hebben genoten van jullie leuke en gezellige reisverslagen en foto's.
Lieve groet, Maarten en Ellen

Marianne

Ja Jose en Bert ik zal het ook missen al die mooie verhalen en foto,s,ik heb er echt van genoten,maar er kwamen weer mooie herineringen naar boven.Het is zeker jammer dat het er bijna op zit voor jullie.Je moet maar zo denken dit hebben gehad,en we kunnen op een mooie vakantie terug kijken.Goede reis terug en groetjes van mij.Marianne.

Bernadette

Ha reizigers, bedankt dat jullie ons hebben laten meereizen! Het was weer als vanouds, geweldig. Een hele goede reis terug, zachte landing en tot gauw, dikke kus van ons!

Theo en Ria

Hoi Bert en Jose
Wij hebben jullie reisverhalen en foto's met veel plezier ontvangen jammer het zit er voor jullie weer bijna op nog een goede vlucht toegewenst en tot ziens.